Як розрізнити вивіску та рекламу?

Ст. 1 ЗУ «Про рекламу» визначено, що «реклама — інформація про особу чи товар, розповсюджена у будь-якій формі і в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживача та його інтерес щодо такої особи чи товару». Реклама може розміщуватись також і на фасадах будівель, тому слід розрізняти поняття «реклама» та «вивіска».

Відповідно до ч.6 ст. 9 ЗУ «Про рекламу» «вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів та послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху, або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою».

Серед переліку інформації, яка може бути розміщена на вивісці (згідно п. 6.ст.9 ЗУ «Про рекламу»), закон не вказує адреси, інтернет-адреси, номери телефонів, стрілки, які не зареєстровані власником знака у встановленому законом порядку тощо.

Інформація, яка розміщена на вивісці, не може виходити за межі інформації, переліченої у ч.6 ст. 9 ЗУ «Про рекламу», тобто на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху, біля входу в таке приміщення.

Вивіска з розміщеною на ній дозволеною (див. вище) інформацією може розміщуватись лише у місці, яке передбачено ч.6 ст. 9 ЗУ «Про рекламу».

Конструкції, встановлені з порушенням цих вимог не можуть вважатись вивісками в розумінні ст. 9 ЗУ «Про рекламу» з вищенаведених причин (згідно змісту експонованої інформації) та (в силу місця розміщення такої інформації). Такі конструкції відповідають визначенню зовнішньої реклами в трактуванні ст. 1 ЗУ «Про рекламу».

Відповідно до ЗУ «Про рекламу», Правил розміщення реклами у м. Львові, підставою для розміщення реклами на конкретному місці є дозвіл на розміщення реклами, виданий в установленому порядку органом місцевого самоврядування, тобто Львівською міською радою.

Згідно ст. 16 ЗУ «Про рекламу», «розміщення реклами здійснюється на підставі дозволу на розміщення реклами, виданого органом місцевого самоврядування і установленому порядку. Відповідно до рішення ЛМР № 569 від 21.05.2010р. «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Львові», підставою для розміщення реклами на конкретному місці є дозвіл на розміщення реклами, виданий в установленому порядку органом місцевого самоврядування, тобто Львівською міською радою. Рекламоносії, на які відсутній дозвіл на розміщення реклами, є самовільно встановленими і підлягають демонтажу.

Згідно п. 1.7 Рішення № 1025 Про затвердження Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові" від 11.11.2016 року «вивіска - мала архітектурна форма, елемент декоративного оздоблення фасаду будинку, будівлі або споруди, яка містить інформацію про зареєстроване найменування особи (включаючи герби, емблеми, знаки для товарів та послуг, які належать цій особі, комерційне (фірмове) найменування, якщо таке є; час роботи).

Відповідно до Рішення № 1025 від 11.11.2016 року підставою для розміщення малої архітектурної форми (вивіски) у м. Львові є погоджений паспорт малої архітектурної форми (вивіски).

Згідно ст. 73 ЗУ «Про місцеве самоврядування», рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (щодо благоустрою території певного населення пункту в тому числі) є обов’язковим для виконання усіма розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами.

2. Де межі історичного ареалу міста?

У зону історичного ареалу належить територія забудови ХІІ — поч. ХХ ст.ст., яка окреслена наступними вулицями: вул. Промислова, вул. В. Бобинського, вул. Сміла, вул. Нафтова, вул. Дублянська, вул. Б. Хмельницького з прилеглою забудовою (будинки №№ 146, 144, 142, 140, 138, 134, 132, 130, 128, 126, 124 у межах ділянок); вул. О. Ратича з прилеглою забудовою (будинки №№ 1, 3, 5, 7 у межах ділянок); цим же напрямком до залізничної колії, вздовж залізничної колії на схід, вул. Богданівська, залізнична колія на північний захід, вул. Березова з прилеглою забудовою непарної сторони від будинку № 1 до будинку № 53 у межах ділянок, вул. Дорога Кривчицька з прилеглою забудовою непарної сторони від будинку № 19 до будинку № 33 у межах ділянок, залізнична колія на південь до вул. Грушевої, вул. Грушева з прилеглою забудовою (будинки №№ 2, 4, 6, 8, 10, 12); вул. П. Ніщинського, вул. М. Козика, вул. Личаківська з прилеглою забудовою (будинки № 148, № 179) у межах ділянок, вул. Пасічна з прилеглою забудовою непарної сторони від будинку № 1 до будинку № 37 включно у межах ділянок, на південь включно з будинком № 36, північно-західна та південна межі лісопарку «Погулянка», вул. Пасіки Галицькі, південна межа лісопарку «Погулянка», вул. Жасминова, вул. Липова Алея, межі парку Снопківського, вул. В. Стуса до будинку № 57 включно, південна межа парку «Залізна Вода», що фіксується вул. Тернопільською на захід, вул. Тернопільською на південь з прилеглою зі сходу забудовою (будинки №№ 15, 17, 19 у межах ділянок); вул. Панаса Мирного, вул. Енергетична з прилеглою забудовою (будинки №№ 12, 10, 8, 6, 4, 2 у межах ділянок); вул. Козельницька, вул. І. Франка, південна межа Стрийського парку, вул. Стрийська, вул. Академіка А. Сахарова, вул. Княгині Ольги, вздовж залізничної колії на захід, вул. Кульпарківська, вул. В. Антоновича, вул. М. Залізняка, вул. І. Боберського, вул. Кульпарівська, вул. Городоцька до приміського вокзалу, територія приміського та головного вокзалу, включаючи вокзальні споруди по тильній межі дебаркадера, вул. Чернівецька, включно з будинками з №№ 2, 4 та їхніми ділянками, вул. Залізнична, вул. О. Луцького, вул. Т. Шевченка, західна межа Янівського цвинтаря та її продовження до вул. Татарбурнарської, південна межа парку «Кортумова гора», залізнична колія на північний схід та на південний схід до вул. Хімічної, вул. Хімічна до пр. В. Чорновола, вул. Хімічна з прилеглою забудовою парної сторони (будинки №№ 2−20 у межах ділянок), вул. Замарстинівська з прилеглою забудовою до будинків №№ 53 і 72 включно у межах ділянок, вул. Узбецька, вул. Р. Дашкевича з прилеглою забудовою непарної сторони (будинки №№ 1−13), вул. Янки Купали, вул. Р. Дашкевича з прилеглою забудовою непарної сторони (будинки №№ 39, 41, 43 у межах ділянок), вул. Жовківська з прилеглою забудовою непарної сторони (будинки №№ 43−59) і з прилеглою забудовою непарної сторони від будинку № 18 до будинку № 30 у межах ділянок, вул. Донецька з прилеглою забудовою непарної сторони (будинки №№ 1−21 у межах ділянок) до вул. Промислової.

Якими є вимоги до зовнішньої реклами на фасадах будівель?

Розміщення рекламних засобів на фасадах будівель і споруд повинно здійснюватись з дотриманням структурної побудови фасадів без пошкодження елементів архітектурного оздоблення.

Не допускається перенасичення фасадів будівель рекламними засобами.

Встановлення рекламних засобів на фасадах будівель та споруд допускається лише на основі врахування розмірів і форм, кольорової гами вже існуючих рекламних засобів.

Стилістика художнього вирішення рекламних засобів на фасадах будівель і споруд повинна узгоджуватись з архітектурно-пластичними особливостями, силуетом та масштабом, кольоровою гамою оздоблення фасаду будівлі; написи і знаки повинні бути співрозмірні до елементів фасаду.

Встановлення консольних рекламних засобів (на кронштейнах) на фасадах будівель допускається на висоті не менше 2,5 м від поверхні землі до низу конструкції, на одній висоті з іншими консольними рекламними засобами в межах вулиці між перехрестями, з виступом зовнішнього краю конструкції від стіни не більше 1 м. В межах зони Центральної консольні рекламні засоби мають бути виконані з шириною консолі не більше 6 см.

Рекламні засоби на фасадах будівель та споруд у межах території історичної забудови, внесеної до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, на пам’ятках архітектури та в історичному ареалі рекомендується виконувати з природних або прирівняних до них матеріалів (бронза, латунь, кераміка, смальта, цінні породи дерева, камінь, художнє та вітражне скло) на основі технік, які є характерними для львівських ремесел (ковальство, художнє литво, фрезерування і гравірування на металі, гутне скло та інше).

Встановлення рекламних засобів на фасадах будівель та споруд не допускається:

— з закриттям елементів декору фасаду (на поверхнях з декоративними рельєфами, на карнизах, огородженнях балконів, еркерах, колонах, пілястрах, контрфорсах);

— ближче 10,0 м до встановлених меморіальних таблиць, пам’ятних знаків.

Рекламні засоби на торцевих стінах фасадів будівель дозволяється розміщувати за умови покриття не менше ніж 60−80 відсотків загальної площини сторони фасаду. На одній торцевій стіні розміщується, як правило, один рекламний засіб. Банерні конструкції повинні кріпитись до будівель і споруд з найменшим пошкодженням їх стін та не створювати вібрації, яка видавала б шумові ефекти. Рекламні банери на будівельних риштуваннях, огорожах будівельних майданчиків встановлюються на час проведення робіт.

У місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.

4. Потрібно розробити проект (Паспорт).

До встановлення вивіски та/або зовнішньої реклами, суб’єкт господарювання, з допомогою спеціалізованої організації чи фахівця із відповідною освітою, має розробити проект розміщення коснутркції:

Проект повинен містити:

— Назву (проект встановлення зовнішньої реклами/ паспорт розміщення вивіски) такого-то суб’єкта господарювання, за такою-то адресою)

Також проект/паспорт має містити:

—  Кольоровий ескіз (М 1:5, М 1:10) з основними розмірами, кресленнями вузлів кріплення.

— Опис матеріалів, з яких конструкція виготовлятиметься.

— Візуалізація місця, де буде розміщена конструкція.

— Найменування особи виконавця, який розробляв проект, його адреса, контактний телефон; назву організації замовника; дату виконання проекту.

Паспорт вивіски додатково повинен додатково містити:

— Зразки шрифтів, якими буде здійснений напис і зображувальних елементів

—  Текст написів та зображення на вивісці.

5. Порядок узгодження паспорта малої архітектурної форми (вивіски).

Для узгодження паспорта МАФ (вивіски), суб’єкт господарювання повинен подати в Центр надання адміністративних послуг такі документи:

1. Заяву.

2. Копію свідоцтва (витягу) про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності.

3. Копію документа, що посвідчує право власності (оренди) приміщення, у якому здійснюється господарська діяльність.

4. Копію документа про надання правової охорони в Україні власним товарним знакам, знакам обслуговування, логотипа (у разі їх використання на МАФІ (вивісці)).

6. Документи для отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Для одержання дозволу на розміщення релками розповсюджувач зовнішньої реклами особисто або рекомендованим листом подає через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) такі документи:

1. Заяву на ім’я директора департаменту економічного розвитку ЛМР.

2. Проект розміщення рекламної конструкції.

3. Копію свідоцтва (витягу) про державну реєстрацію заявника

7. Куди подавати документи?

Документи для отримання дозволу на розміщення реклами або узгодження паспорта МАФ (вивіски) подаються через будь-який ЦНАП м. Львова.

Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) працюють: понеділок-вівторок: 09.00 год. — 18.00 год. середа — четвер: 09.00 год. — 20.00 год. п’ятниця: 09.00 год. — 17.00 год. субота: 09.00 год. — 16.00 год.; неділя — вихідний.

Адреси знаходження ЦНАП:

Пл. Ринок, 1, тел. 297−57−95

Просп. Червоної Калини, 72А, тел. 297−57−95

Вул. К. Левицького, 67, тел. 297−57−95

Вул. І. Виговського, 32, тел. 297−57−95

Вул. Хвильового. 14А, тел. 297−57−95

Вул. Шевченка, 354, тел. 297−57−95

Вул. Чупринки, 85, тел. 297−57−95

8. Порядок розгляду заяв.

Центр надання адміністративних послуг перевіряє наявність усіх необхідних документів і видає суб’єкту господарювання довідку з описом і датою прийняття поданих документів.

Ви можете бути присутні при розгляді Вашої заяви на засіданні робочої групи з попереднього розгляду документів, поданих для отримання дозволу на розміщення реклами та узгодження паспортів МАФ (вивісок).

Засідання робочої групи відбуваються щотижнево. На засіданнях можуть бути присутні суб’єкти господарювання та проектні організації.

Розгляд паспортів МАФ (вивісок). Робоча група розглядаєта узгоджує поданий паспорт МАФ (вивіски) та додані до нього документи (за умови відсутності зауважень до проекту). При наявності зауважень до паспорта МАФ (вивіски) або доданих документів повертає повний пакет отриманих документів на доопрацювання із зазначенням зауважень.

У разі узгодження паспорта МАФ (вивіски), він передається до КП «Адміністративно-технічне управління» з метою внесення його у загальноміський реєстр вивісок, після чого, суб’єкт господарювання отримує зареєстрований проект вивіски у Центрі надання адміністративних послуг.

Проекти МАФ (вивісок), які були повернуті заявникам на доопрацювання, можуть бути подані на розгляд робочої групи повторно після усунення недоліків, зазначених робочою групою.

Розгляд проектів розміщення реклами. На підставі поданого проекту розміщення реклами Департамент економічного розвитку встановлює пріоритет на розміщення рекламоносія на заявленому місці (якщо це місце вільне і знаходиться на дозволеній відстані від уже встановлених реклмоносіїв) та оформлює бланки дозволів.

Дозвіл на розміщення реклами погоджується у відповідній черговості з:

1) управлінням архітектури департаменту містобудування щодо можливості розташування рекламного засобу на пропонованому місці з врахуванням вимог цих Правил.

2) для наземних рекламних засобів погодження дозволу здійснюється додатково на топогеодезичному знімку місцевості (М 1:500) з прив’язкою місця розташування рекламного засобу.

3) власником місця або уповноваженим ним органом (особою).

У разі розміщення рекламних засобів на місцях, що належать до комунальної власності, погодження здійснюють районні адміністрації за місцем встановлення рекламного засобу.

Додатково на вимогу робочого органу (департаменту економічного розвитку) дозвіл погоджується з:

1) уповноваженим органом у сфері охорони культурної спадщини відповідно до вимог законодавства про охорону культурної спадщини — у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках історії та архітектури, у межах зон охорони таких пам’яток і у межах зони історичного ареалу;

2) відділом Державтоінспекції з обслуговування адміністративної території м. Львова та автомобільно-технічної інспекції ГУ МВС України у Львівській області — у разі розміщення зовнішньої реклами на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування;

3) балансоутримувачем інженерних комунікацій — у разі розміщення зовнішньої реклами у межах охоронних зон цих комунікацій.

На підставі погоджених бланків дозволів департамент економічного розвитку готує проекти рішень виконавчого комітету ЛМР про надання дозволу на розміщення реклами і скеровує їх на розгляд виконкому.

Виконавчий комітет протягом п’яти робочих днів з дати одержання пропозицій робочого органу (якщо цей термін припадає на засідання виконавчого комітету) або на найближчому (після спливу п’ятиденного терміну) засіданні виконавчого комітету приймає рішення про надання дозволу або про відмову у його наданні. Після цього заявник отримує через ЦНАП оригінал дозволу на розміщення реклами або вмотивовану відмову у наданні дозволу на розміщення реклами.